Viisi tapaa hyödyntää kosketusnäyttöjä

Viisi tapaa hyödyntää kosketusnäyttöjä

Digitaalisilla kosketusnäytöillä toteutettu opastava ostaminen on ollut monissä myymälöissä käytössä jo pitkään. Alussa kuluttajille hienona uutuutena lanseeratuista järjestelmistä on kosketuspuhelimien kautta tullut nopeasti kuluttajille arkipäivää. Perinteisen touch screenin rinnalle Digital Signagessa ja jo osittain ohi kiilannut multitouch screen mahdollistaa huomattavasti laajemmat toteutusmahdollisuudet, mutta toteutuksia näkee yllättävän harvoin. Haasteena toteutuksiin investoimisessa onkin useimmiten tekniikan sijasta sisältö. Mitä näytöllä näytettäisiin? Osaavatko kuluttajat käyttää sitä? Miten sisältö pysyy mielenkiintoisena?

Olemme keränneet tähän viisi erilaista ja hyväksi todettua tapaa hyödyntää kosketusnäyttöjä myymäläympäristössä

1. Tuotevalitsin – Mahdollistaa asiakkaiden tuotetietouden syventämisen ja helpottaa ostamista tai tuotteen löytämistä
2. Webstore – Instore – Ovatko myymälänne ja verkkokauppanne yhtenäinen kokonaisuus? Voiko kuluttaja ostaa myymälästä puuttuvan tuotteen verkkokaupastanne myymälässänne?
3. Suunnittelutyökalu – Multitouchin avulla pystytään mahdollistamaan asiakkaalle esimerkiksi sisustuksen tai keittiön omatoiminen suunnittelu myös myymälässä
4. Ajanviete ja palaute – Odottavaa asiakasta voi palvella tarjoamalla hänelle palvelua, viihdettä tai mahdollisuuden anataa palautetta digitaalisesti
5. Opastaminen – Löytääkö kuluttaja myymälässänne sinne mihin hän on pyrkimässä? Kuluttajat ovat valmiita koskettamaan, jos siihen tarjotaan mahdollisuus

Tekniikka mahdollistaa jo lähes kaikki mielikuvituksen kehittämät ideat. Toteutusten rakentaminen ei ole haaste, vaan se miten sisältö pidetään mielenkiintoisena.

Hyvin toteutettu itsepalvelu koetaan hyvänä palveluna.

Navinuoli_Kiinnostava