Digital Signage ulkomainonta on Maailman toiseksi nopeimmin kasvava media

Digital Signage ulkomainonta on Maailman toiseksi nopeimmin kasvava media!

Tuoreen Yhdysvaltalaistutkimuksen mukaan Digitaalinen ulkomainonta on saavuttamassa pitkään odotetun läpimurron Maailmanlaajuisesti. Vuoteen 2017 ulottuva ennuste povaa Digitaaliselle ulkomainonnalle jopa 14% kasvua. Ainoastaan mobiilimainonnan odotetaan kasvavan nopeammin. Sama kehitys on nähtävissä Suomessa, missä ulkomainosyhtiöt ovat panostaneet vahvasti digitaalisuuteen, mutta myös vähittäiskauppojen myymälöissä ja tavarataloissa, missä digital signage laitteiden määrä on valtavassa kasvussa.

Kasvu selittyy tutkimuksen mukaan investoinneilla digital signage -laitteistoihin, jotka mahdollistavat paremman sisällön hyödyntämisen, mittaamisen ja yhdistämisen mobiiliin ja sosiaaliseen mediaan. Sisällön merkitys kasvaakin varmasti lähivuosina, koska pelkästään korvaamalla paperijulisteen digitaalisella näytöllä ei saa enää käytännössä kuluttajan huomiota tai erotu kilpailijoista.

Jo nyt on ihmisten altistumien digital signage pohjaiselle mainonnalle lähes tuplaantunut vain kuudessa vuodessa. Vähittäiskaupassa massiivisia digital signage investointeja (tai investointipäätöksiä) ovat tehneet mm. S-Ryhmä, Veikkaus Lue lisää Veikkaus case, RAY, Intersport Lue lisää Intersport case ja kaikki puhelinoperaattorit, jotka olivat ensimmäisten joukossa digital signage -pioneereina.

Pinnan alla kytee kuitenkin vielä isompi määrä merkittäviä toimijoita, joiden suunnitelmat ovat jo pitkällä ja tulevat toteutuessaan kasvattamaan alan volyymia eksponentaalisesti. Voidaankin melko turvallisesti sanoa, että jos yrityksessä ei tällä hetkellä ole suunnitelmia myymälöiden digitalisoimisesta, niin te olette yksinkertaisesti myöhässä. Kuluttajat alkavat vaatia digitaalisuutta ihan vastaavasti kuin he osasivat vaatia 20 vuotta sitten internet-sivuja. Internet oli maailma, johon muutimme silloin. Digitaalisuus on se, johon olemme nyt sen kautta siirtyneet.

Toisaalta tekniset mahdollisuudet ovat koko ajan parantuneet, eli suunnittelemalla järjestelmät alan ammattilaisten kanssa, pystyt kuromaan etumatkan umpeen ja jopa ohittamaan kilpailijat. Suunnitteluprosessit eivät kuitenkaan tapahdu yhdessä yössä ja yhden budjettivuoden yli hyppääminen saattaa viivästyttää prosessia jo liikaa. Elämme alalla mielenkiintoista aikaa. Tervetuloa mukaan!

Lisätiedot: http://www.mediapost.com/publications/article/221068/digital-signage-worlds-second-fastest-growing-ad.html

Navinuoli_Kiinnostava